[논문]
저자
HASANOV AZIZ, Teemu H. Laine, Jongik Kim, 정태선,
제목Lightlore: An Adaptation Framework for Design and Development of xAPI-Based Adaptive Context-Aware Learning Environments
저널
, Electronics
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-25
(Jun, 2024)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, 석혜정,
제목Investigating User Experience of an Immersive Virtual Reality Simulation Based on a Gesture-Based User Interface
저널
, Applied Sciences-Basel
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-27
(Jun, 2024)
[논문]
저자
Nuru Jingili, Teemu H. Laine, Anna-Karin Lindqvist, Robert Brannstrom, Simon Malmstrom Berghem, Stina Rutberg, Solomon Sunday Oyelere,
제목A Two-Stage co-Design Process of Battleship-AST Persuasive Game for Active School Transportation in Northern Sweden
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-22
(May, 2024)
[논문]
저자
Martti Havukainen, Erkki Sutinen, Janne Jarvikyla, Sini Kontkanen, Teemu H. Laine,
제목Co-designing Digital Games Across the Boundaryof Childhood and Youth
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-19
(Apr, 2024)
[논문]
저자
김은하, 석혜정, 조영원, Teemu H. Laine,
제목Using immersive virtual reality in testing empathy type for adolescents
저널
, CURRENT PSYCHOLOGY
볼륨
번호
페이지
, pp..
-.
(Jan, 2024)
국제학술논문지
[논문]
저자
HASANOV AZIZ, Teemu H. Laine, Jongik Kim, 정태선,
제목Lightlore: An Adaptation Framework for Design and Development of xAPI-Based Adaptive Context-Aware Learning Environments
저널
, Electronics
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-25
(Jun, 2024)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, 석혜정,
제목Investigating User Experience of an Immersive Virtual Reality Simulation Based on a Gesture-Based User Interface
저널
, Applied Sciences-Basel
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-27
(Jun, 2024)
[논문]
저자
Nuru Jingili, Teemu H. Laine, Anna-Karin Lindqvist, Robert Brannstrom, Simon Malmstrom Berghem, Stina Rutberg, Solomon Sunday Oyelere,
제목A Two-Stage co-Design Process of Battleship-AST Persuasive Game for Active School Transportation in Northern Sweden
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-22
(May, 2024)
[논문]
저자
Martti Havukainen, Erkki Sutinen, Janne Jarvikyla, Sini Kontkanen, Teemu H. Laine,
제목Co-designing Digital Games Across the Boundaryof Childhood and Youth
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-19
(Apr, 2024)
[논문]
저자
김은하, 석혜정, 조영원, Teemu H. Laine,
제목Using immersive virtual reality in testing empathy type for adolescents
저널
, CURRENT PSYCHOLOGY
볼륨
번호
페이지
, pp..
-.
(Jan, 2024)
[논문]
저자
Nuru Jingili, Teemu H. Laine, Oluwafemi Samson Balogun, Robert Brännström , Simon Malmström Berghem, Solomon Sunday Oyelere,
제목Adolescents’ perceptions of active school transport in northern Sweden
저널
, Heliyon
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-15
(Oct, 2023)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, 이우현,
제목Collaborative Virtual Reality in Higher Education: Students Perceptions on Presence, Challenges, Affordances, and Potential
저널
, IEEE Transactions on Learning Technologies
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-14
(Sep, 2023)
[논문]
저자
Amir Dirin, Ian Oliver, Teemu H. Laine,
제목A Security Framework for Increasing Data and Device Integrity in Internet of Things Systems
저널
, SENSORS
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-24
(Aug, 2023)
[논문]
저자
Amir Dirin, Teemu H. Laine,
제목The Influence of Virtual Character Design on Emotional Engagement in Immersive Virtual Reality: The Case of Feelings of Being
저널
, Electronics
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-19
(May, 2023)
[논문]
저자
전하영, 김은하, 전유미, Teemu H. Laine,
제목Immersive virtual reality game for cognitive-empathy education: Implementation and formative evaluation
저널
, Education and Information Technologies
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-32
(May, 2023)
[논문]
저자
Amir Dirin, Lassi Nieminen, Leila Ghalabani, Marko Nieminen, Teemu H. Laine,
제목Emotional Contagion in Collaborative Virtual Reality Learning Experiences: An eSports Approach
저널
, Education and Information Technologies
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-47
(Apr, 2023)
[논문]
저자
석혜정, Teemu H. Laine,
제목Influence of Avatar Facial Appearance on Users’ Perceived Embodiment and Presence in Immersive Virtual Reality
저널
, Electronics
볼륨
, Vol.3
번호
, No.583
페이지
, pp.1
-22
(Jan, 2023)
[논문]
저자
석혜정, Teemu H. Laine,
제목 Influence of Avatar Facial Appearance on Users’ Perceived Embodiment and Presence in Immersive Virtual Reality
저널
, Electronics
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-22
(Jan, 2023)
[논문]
저자
Amir Dirin, Marko Nieminen, Teemu H. Laine,
제목 Feelings of Being for Mobile User Experience Design
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-21
(Aug, 2022)
[논문]
저자
문지영, 오상민, 정민호, 서정렬, Teemu H. Laine,
제목Data Collection Framework for Context-Aware Virtual Reality Application Development in Unity: Case of Avatar Embodiment
저널
, SENSORS
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-37
(Jun, 2022)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, Anna-Karin Lindqvist, Helena Lindvall, Nhi Duong, Solomon Sunday Oyelere, Stina Rutberg,
제목A Reusable Multiplayer Game for Promoting Active School Transport: Development Study
저널
, JMIR SERIOUS GAMES
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-16
(Mar, 2022)
[논문]
저자
Solomon Sunday Oyelere, Teemu H. Laine, Anna-Karin Lindqvist, Robert Brännström, Simon Malmström Berghem, Stina Rutberg,
제목Initial Design and Testing of Multiplayer Cooperative Game to Support Physical Activity in Schools
저널
, EDUCATION SCIENCES
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-20
(Jan, 2022)
[논문]
저자
Friday Joseph Agbo, Jarkko Suhonen, Solomon Sunday Oyelere, Teemu H. Laine,
제목Co-design of mini games for learning computational thinking in an online environment
저널
, EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-35
(May, 2021)
[논문]
저자
SJ Kim, Teemu H. Laine, 석혜정,
제목Presence Effects in Virtual Reality Based on User Characteristics: Attention, Enjoyment, and Memory
저널
, ELECTRONICS
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-18
(Apr, 2021)
[논문]
저자
Samuli Laato, Teemu H. Laine, A.K.M. Najmul Islam,
제목Playing location based games is associated with psychological well being an empirical study of Pok mon GO players
저널
, BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-17
(Apr, 2021)
[논문]
저자
Joo Chan Kim, Christer Åhlund, Teemu H. Laine,
제목Multimodal Interaction Systems based on Internet of Things and Augmented Reality: A Systematic Literature Review
저널
, APPLIED SCIENCES-BASEL
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-33
(Feb, 2021)
[논문]
저자
Samuli Laato, Antti Laato, Erkki Sutinen, Erno Lehtinen, Sampsa Rauti, Teemu H. Laine,
제목Learning History with Location-Based Applications: An Architecture for Points of Interest in Multiple Layers
저널
, SENSORS
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-15
(Jan, 2021)
[논문]
저자
서정렬, Teemu H. Laine, 오규환, 손경아,
제목EEG-based emotion classification for Alzheimer’s disease patients using conventional machine learning and recurrent neural network models
저널
, SENSORS
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-26
(Dec, 2020)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, Lindqvist, Anna-Karin, Lindvall, Helena, Normark, Jörgen,
제목A Distributed Multiplayer Game to Promote Active Transport at Workplaces: User-Centred Design, Implementation and Lessons Learned.
저널
, IEEE TRANSACTIONS ON GAMES
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-12
(Sep, 2020)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, Renny S. N. Lindberg,
제목Designing Engaging Games for Education: A Systematic Literature Review on Game Motivators and Design Principles.
저널
, IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-19
(Aug, 2020)
[논문]
저자
Samuli Laato, Islam, A.K.M.N, Teemu H. Laine,
제목Did location-based games motivate players to socialize during COVID-19?.
저널
, Telematics and Informatics
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-12
(Jun, 2020)
[논문]
저자
Samuli Laato, A.K.M. Najmul Islam, Teemu H. Laine,
제목Location-Based Games and the COVID-19 Pandemic: An Analysis of Responses from Game Developers and Players.
저널
, MULTIMODAL TECHNOLOGIES AND INTERACTION
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-25
(Jun, 2020)
[논문]
저자
Martti Havukainen, Erkki Sutinen, Timo Martikainen, Teemu H. Laine,
제목A case study on co-designing digital games with older adults and children: game elements, assets, and challenges.
저널
, The Computer Games Journal
볼륨
번호
페이지
, pp.163
-188
(Apr, 2020)
[논문]
저자
Samuli Laato, Teemu H. Laine, A.K.M. Najmul Islam, Sampsa Rauti, Sonja Hyrynsalmi,
제목Location-based games as exergames – from Pokémon to the Wizarding World.
저널
, International Journal of Serious Games
볼륨
번호
페이지
, pp.79
-95
(Mar, 2020)
[논문]
저자
서정렬, Teemu H. Laine, 손경아,
제목An Exploration of Machine Learning Methods for Robust Boredom Classification Using EEG and GSR Data..
저널
, SENSORS
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-20
(Oct, 2019)
[논문]
저자
Aziz, 정태선, Teemu H. Laine,
제목A survey of adaptive context-aware learning environments..
저널
, JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND SMART ENVIRONMENTS
볼륨
번호
페이지
, pp.403
-428
(Sep, 2019)
[논문]
저자
Samuli Laato, Teemu H. Laine, Erkki Sutinena,
제목Affordances of music composing software for learning mathematics at primary schools.
저널
, ALT-J Research in Learning Technology
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-23
(Sep, 2019)
[논문]
저자
서정렬, Teemu H. Laine, 손경아,
제목Machine learning approaches for boredom classification using EEG..
저널
, JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND HUMANIZED COMPUTING
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-16
(Jan, 2019)
[논문]
저자
서정렬, Teemu H. Laine,
제목Accurate position and orientation independent step counting algorithm for smartphones.
저널
, JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND SMART ENVIRONMENTS
볼륨
번호
페이지
, pp.481
-495
(Nov, 2018)
[논문]
저자
Renny S. N. Lindberg, Lassi Haaranen, Teemu H. Laine,
제목Gamifying Programming Education in K-12: A Review of Programming Curricula in Seven Countries and Programming Games.
저널
, BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
볼륨
번호
페이지
, pp.1979
-1995
(Sep, 2018)
[논문]
저자
김주찬, 서정렬, Teemu H. Laine,
제목Detecting Boredom from Eye Gaze and EEG.
저널
, BIOMEDICAL SIGNAL PROCESSING AND CONTROL
볼륨
번호
페이지
, pp.302
-313
(Aug, 2018)
[논문]
저자
Renny S. N. Lindberg, Teemu H. Laine,
제목Formative evaluation of an adaptive game for engaging learners of programming concepts in K-12.
저널
, International Journal of Serious Games
볼륨
번호
페이지
, pp.3
-24
(Jun, 2018)
[논문]
저자
Amir Dirin, Teemu H. Laine,
제목User Experience in Mobile Augmented Reality: Emotions, Challenges, Opportunities, and Best Practices.
저널
, COMPUTERS
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-18
(May, 2018)
[논문]
저자
Nygren Eeva, Teemu H. Laine, Sutinen, Erkki ,
제목Dynamics between disturbances and motivations in educational mobile games.
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERACTIVE MOBILE TECHNOLOGIES
볼륨
번호
페이지
, pp.120
-141
(Mar, 2018)
[논문]
저자
Teemu H. Laine,
제목Mobile Educational Augmented Reality Games: A Systematic Literature Review and Two Case Studies.
저널
, COMPUTERS
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-28
(Mar, 2018)
[논문]
저자
Amir Dirin, Teemu H. Laine, Ari Alamäki,
제목Managing Emotional Requirements in a Context-Aware Mobile Application for Tourists.
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERACTIVE MOBILE TECHNOLOGIES
볼륨
번호
페이지
, pp.177
-196
(Feb, 2018)
[논문]
저자
Amir Dirin, Marko Nieminen, Teemu H. Laine,
제목Sustainable usage through emotional engagement: a user experience analysis of an adaptive driving school application
저널
, Cognition, Technology and Work
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-11
(Feb, 2017)
[논문]
저자
Nathaniel Ham, Amir Dirin, Teemu H. Laine,
제목Machine learning and dynamic user interfaces in a context aware nurse application environment
저널
, JOURNAL OF AMBIENT INTELLIGENCE AND HUMANIZED COMPUTING
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-13
(Jun, 2016)
[논문]
저자
LINDBERG RENNY SHAUL NIMROD, 서정렬, Teemu H. Laine,
제목Enhancing Physical Education with Exergames and Wearable Technology
저널
, IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-14
(Apr, 2016)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, Amir Dirin, Eeva Nygren, 석혜정,
제목Science Spots AR: a Platform for Science Learning Games with Augmented Reality
저널
, ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-25
(Jan, 2016)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, 석혜정,
제목Designing Mobile Augmented Reality Exergames
저널
, GAMES AND CULTURE
볼륨
, Vol.Online
번호
페이지
, pp.1
-34
(Feb, 2015)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, Carolina Islas Sedano,
제목Distributed Pervasive Worlds: The Case of Exergames
저널
, EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
볼륨
번호
페이지
, pp.50
-66
(Jan, 2015)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, Eeva Nygren,
제목Active and passive technology integration: a novel approach for managing technology’s influence on learning experiences in context-aware learning spaces
저널
, TECHNOLOGY PEDAGOGY AND EDUCATION
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-19
(Aug, 2014)
[논문]
저자
WESTLIN JOONAS MIKAEL, Teemu H. Laine,
제목ManySense: an extensible and accessible middleware for consumer-oriented heterogeneous body sensor networks
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF DISTRIBUTED SENSOR NETWORKS
볼륨
, Vol.2014
번호
페이지
, pp.1
-15
(Jul, 2014)
[논문]
저자
Adil Mehmood Khan, Ali Tufail, Asad Masood Khattak, Teemu H. Laine,
제목Activity Recognition on Smartphones via Sensor-Fusion and KDA-Based SVMs
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF DISTRIBUTED SENSOR NETWORKS
볼륨
, Vol.2014
번호
페이지
, pp.1
-14
(May, 2014)
[논문]
저자
Eeva Nygren, A. Seugnet Blignaut, Christo J. Els, Erkki Sutinen, Teemu H. Laine,
제목The Ufractions Mobile Manipulative Game: Opportunities for South African Grade 8 Learners
저널
, INTERNATIONAL JOURNAL OF UBIQUITOUS COMPUTING
볼륨
, Vol.2
번호
, No.1
페이지
, pp.1
-18
(Dec, 2012)
[논문]
저자
Carolina Islas Sedano, Erkki Sutinen, Mikko Vinni, Teemu H. Laine,
제목Designing Hypercontextualized Games: A Case Study with LieksaMyst
저널
, EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
볼륨
, Vol.15
번호
, No.2
페이지
, pp.257
-270
(Apr, 2012)
[논문]
저자
Teemu H. Laine, Carolina A. Islas Sedano, Mike Joy, Erkki Sutinen,
제목Critical Factors for Technology Integration in Game-Based Pervasive Learning Spaces
저널
, IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES
볼륨
, Vol.3
번호
, No.4
페이지
, pp.294
-306
(Aug, 2010)
국제학술발표
[학술회의]
저자
Amir Dirin, Teemu H. Laine,
제목Examining the Utilization of Artificial Intelligence Tools by Students in Software Engineering Projects
저널
, 16th International Conference on Computer Supported Education
볼륨
번호
페이지
(May, 2024)
[학술회의]
저자
김휘년, Teemu H. Laine, 유가은,
제목School Adaptation Virtual Reality Simulation for Preschoolers: Implementation and Formative Evaluation
저널
, 7th International Conference on Virtual and Augmented reality Simulations
볼륨
번호
페이지
(Mar, 2023)
[학술회의]
저자
Andreas Lindblom, Teemu H. Laine, Henrique Souza Rossi,
제목Investigating Network Performance of a Multi-user Virtual Reality Environment for Mining Education
저널
, 15th International Conference on Ubiquitous Information Management and Communication (IMCOM)
볼륨
번호
페이지
(Jan, 2021)
[학술회의]
저자
Samuli Laato, Teemu H. Laine, Boglarka Brezovsky, Erno Lehtinen, Lauri Koivunen, Olga De Troyer, Phuong Bui, Renny Lindberg,
제목Evaluation of the Pedagogical Quality of Mobile Math Games in App Marketplaces
저널
, IEEE International Conference on Engineering, Technology and Innovation
볼륨
번호
페이지
(Jun, 2020)
[학술회의]
저자
Amir Dirin, Teemu H. Laine, Marko Nieminen,
제목Facets of Mobile Life-long Learning Services
저널
, 12th International Conference on Computer Supported Education
볼륨
번호
페이지
(May, 2020)
[학술회의]
저자
Denis Kalkofen, Teemu H. Laine, Anas Abdelrazeq, Carsten Drebenstedt, James Tibbett, Lea Daling, Manuel Ortega, Markus Ebner, Michael Hitch, Peter Moser, Sebastian Gabl, Shohei Mori, Susanne Feiel, Taras Shepel, Tobias Ladinig,
제목Tools for Teaching Mining Students in Virtual Reality based on 360 Video Experiences
저널
, 2020 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces
볼륨
번호
페이지
, pp.455
-459
(Mar, 2020)
[학술회의]
저자
Joochan Kim, Teemu H. Laine, Eeva Nygren, Eva-Charlotte Faarinen, Olga De Troyer, Renny Lindberg,
제목Multidisciplinary Development Process of a Story-based Mobile Augmented Reality Game for Learning Math
저널
, 17th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
볼륨
번호
페이지
(Nov, 2019)
[학술회의]
저자
Samuli Laato, Teemu H. Laine, Sampsa Rauti, Tarja Pietarinen,
제목Analysis of the Quality of Points of Interests in the Most Popular Location-based Games
저널
, 20th International Conference on Computer Systems and Technologies
볼륨
번호
페이지
, pp.153
-160
(Jun, 2019)
[학술회의]
저자
Amir Dirin, Teemu H. Laine,
제목Towards an Adaptive Study Management Platform: Freedom through Personalization
저널
, International Conference on Computer Supported Education
볼륨
번호
페이지
, pp.432
-439
(Mar, 2018)
[학술회의]
저자
Solomon Sunday Oyelere, Teemu H. Laine, Jarkko Suhonen,
제목Integrating Parson’s Programming Puzzles into a Game-Based Mobile Learning Application
저널
, Koli Calling International Conference on Computing Education Research
볼륨
번호
페이지
, pp.158
-162
(Nov, 2017)
[학술회의]
저자
Samuli Laato, Teemu H. Laine, Erkki Sutinen, Jungryul Seo, Wooryeon Ko,
제목Designing a Game for Learning Math by Composing: A Finnish Primary School Case
저널
, IEEE 17th International Conference on Advanced Learning Technologies
볼륨
번호
페이지
(Jul, 2017)
[학술회의]
저자
HASANOV AZIZ, Teemu H. Laine,
제목A survey of context-awareness in learning environments in 2010-2016
저널
, International Conference on Computer Supported Education
볼륨
번호
페이지
(Apr, 2017)
[학술회의]
저자
LINDBERG RENNY SHAUL NIMROD, Teemu H. Laine, HASANOV AZIZ,
제목Improving Play and Learning Style Adaptation in a Programming Education Game
저널
, International Conference on Computer Supported Education
볼륨
번호
페이지
(Apr, 2017)
[학술회의]
저자
Martti Havukainen, Teemu H. Laine, Charl Wolhuter, Erkki Sutinen, Keshav Gupta,
제목Inter-Contextual Design: a New Model for Learning Technologies
저널
, EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology 2016
볼륨
번호
페이지
(Jun, 2016)
[학술회의]
저자
LINDBERG RENNY SHAUL NIMROD, Teemu H. Laine,
제목Detecting Play and Learning Styles for Adaptive Educational Games
저널
, Proceedings of the 8th International Conference on Computer Supported Education 2016
볼륨
번호
페이지
, pp.181
-189
(Apr, 2016)
[학술회의]
저자
서정렬, Teemu H. Laine, Adil Mehmood Khan, CHIANG YU TSAI,
제목Step counting on smartphones using advanced zero-crossing and linear regression
저널
, International Conference on Ubiquitous Information Management and Communication 2015
볼륨
번호
페이지
(Jan, 2015)
[학술회의]
저자
Dirin Amir, Teemu H. Laine, Dirin Mitra,
제목User-Centered Design of a Context-Aware Nurse Assistant (CANA) at Finnish Elderly Houses
저널
, International Conference on Ubiquitous Information Management and Communication 2015
볼륨
번호
페이지
(Jan, 2015)
[학술회의]
저자
Teemu H. Laine, 석혜정, 이채우,
제목Mobile gateway for ubiquitous health care system using ZigBee and Bluetooth
저널
, The 8th International Conference on Innovative Mobile and Internet Services in Ubiquitous Computing
볼륨
번호
페이지
(Jul, 2014)
[학술회의]
저자
WESTLIN JOONAS MIKAEL, Teemu H. Laine,
제목Short paper: Calory Battle AR: An extensible mobile augmented reality exergame platform
저널
, IEEE WF-IoT 2014
볼륨
번호
페이지
, pp.171
-172
(Mar, 2014)
[학술회의]
저자
김성래, Teemu H. Laine, 석혜정, WESTLIN JOONAS MIKAEL, 강정화, 정준모,
제목Using Unity 3D to facilitate mobile augmented reality game development
저널
, IEEE WF-IoT 2014
볼륨
번호
페이지
, pp.21
-26
(Mar, 2014)
[학술회의]
저자
Marcus DUVESKOG, Teemu H. Laine, Andrew ORINA, Balozi KIRONGO, Javier AREVALO, Ville R?IS?NEN,
제목EntVenture - From Binary Trees to Kenyan Forests: an Android Game Designed by Students
저널
, 2013 IST-Africa Conference and Exhibition, IST-Africa 2013
볼륨
번호
페이지
(May, 2013)
[학술회의]
저자
Teemu H. Laine, 이채우, 이동열, 이지용, 최진철,
제목An Analytic Approaches for the Optimal Clustering in Multi-hop Wireless Sensor Networks
저널
, International Conference on Ubiquitous Information Management and Communication 2012
볼륨
번호
페이지
, pp.1
-5
(Jan, 2013)
저서 및 번역
[저서]
저자
Teemu H. Laine, 석혜정, Claudia Hart, Daniel Della-Bosca, J. Ducasse, K. Copi. Pucihar, M. Kljun , M. Weerasinghe, Olivia Davis, Vida Groznik,
제목Augmented Reality Games II.
저널
볼륨
번호
페이지
, pp.33~56
(Jul, 2019)
특허 및 기타
[특허]
저자
정태선, HASANOV AZIZ, Teemu H. Laine,
적응형 컨텍스트 인식 학습 환경 구축을 위한 적응형 프레임워크 장치, 시스템 및 그 방법
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2024-0119686)
출원국
(Sep, 2024)
[특허]
저자
석혜정, Teemu H. Laine, 김은하,
확장 현실 기반의 공감 진단 방법 및 이를 수행하기 위한 컴퓨팅 장치
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2024-0093705)
출원국
(Jul, 2024)
[특허]
저자
석혜정, Teemu H. Laine, 김은하,
확장 현실 기반의 대인 관계 진단 방법 및 이를 수행하기 위한 컴퓨팅 장치
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2024-0089088)
출원국
(Jul, 2024)
[특허]
저자
석혜정, Teemu H. Laine, 김은하,
확장 현실 기반의 심리 상담 방법 및 이를 수행하기 위한 컴퓨팅 장치
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2024-0040711)
출원국
(Mar, 2024)
[특허]
저자
석혜정, Teemu H. Laine, 김은하,
생애주기별 심리진단과 자기치유를 통한 XR 대인관계 솔루션
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2023-0127305)
출원국
(Sep, 2023)
[특허]
저자
Teemu H. Laine, Amir Dirin,
모바일 애플리케이션을 위한 사용자 경험 디자인을 제공하 는 시스템
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(PCT/KR2023/012172 )
출원국
(Aug, 2023)
[특허]
저자
Teemu H. Laine, 문지영,
데이터 수집 및 관리 방법, 이를 수행하기 위한 기록 매체 및 데이터 수집 및 관리 장치
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(PCT/KR2023/012170)
출원국
(Aug, 2023)
[특허]
저자
Teemu H. Laine,
학생의 신체 활동을 활성화하기 위한 멀티플레이 게임 관리 시스템
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(PCT/KR2023/012178)
출원국
(Aug, 2023)
[특허]
저자
Teemu H. Laine, Amir Dirin,
모바일 애플리케이션을 위한 사용자 경험 디자인을 제공하는 시스템
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2022-0160576)
출원국
(Nov, 2022)
[특허]
저자
Teemu H. Laine,
학생의 신체 활동을 활성화하기 위한 멀티플레이 게임 관리 시스템
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2022-0158286)
출원국
(Nov, 2022)
[특허]
저자
Teemu H. Laine, 문지영,
데이터 수집 및 관리 방법, 이를 수행하기 위한 기록 매체 및 데이터 수집 및 관리 장치
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2022-0153346)
출원국
(Nov, 2022)
[특허]
저자
석혜정, Teemu H. Laine,
사용자 특성 기반의 현존감 효과 분석 방법 및 장치
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(PCT/KR2022/015369)
출원국
(Oct, 2022)
[특허]
저자
석혜정, Teemu H. Laine,
사용자 특성 기반의 현존감 효과 분석 방법 및 장치
출원등록구분(출원 or 등록 )
(출원)
번호(출원번호 or 등록번호)
(10-2021-0188721)
출원국
(Dec, 2021)